Recenze: Justin Bieber - Purpose

12. listopadu 2015 v 20:31 | Usher |  Recenze CD

Jak jsem avizoval už několikrát předem, tak dnes plním. Po recenzi na Selenu, Demi a Ellie je tady další, tentokrát k albu "Purpose", kanadského zpěváka Justina Biebera.

Slušný úvod mám za sebou. :D Víte, v neděli na net leaklo nové album One Direction. Ještě do teď jsem ho neslyšel. Je to fakt zvláštní! Já?! A neslyšet to?! Ale soustředil jsem se na Ellie a nově na Justina. Ale rovnou říkám, že Demi jen tak něco nepřemůže. Její album "Confident" zůstane v mých očích tím nejlepším, co za tento rok v mainstreamu vzešlo.

Mark My Words
Nejkratší song na albu... normálně bych to nazval i intrem, kdyby to mělo nějakou lepší melodii... Podkres tohoto songu totiž tvoří sám Justin, kterého jako by unesli ufoni a napodobovali jeho hlas. :D Slyšel jsem i lepší songy. Ale zase je to srašně dobře zazpíváno, až jsem se divil. No, i když "zazpíváno" je asi až moc lichotivé slovo... to on Justin už až tak moc nezpívá.

I'll Show You
Už když tento song vyšel a já ho na blog dával s videoklipem, byl jsem unešený. A jsem stále. Pořád platí, že je to pro mě jeden z těch nejlepších songů. Pomalý a zároveň strašně zajímavý díky té divočině, co běží v podkresu. A pak ten refrén bez pořádného zpěvu. Prostě mě to zaujalo a to platí pořád...

What Do You Mean?
Hned, když tahle písnička spatřila světlo světa, věděl jsem, že budu nadšený z více skladeb na albu. Ta melodie je vyloženě skvělá. Skrillex odvedl moc dobrou práci... a ten začátek s hodinama je skvělý... a pak, když si uvědomíte, že je na tom založený celý song je to ještě lepší.

Sorry
Asi druhá nejrychlejší skladba na albu. Velice rytmická, s velkým množstvím různých zvuků, které tu písničku tvoří. Tohle je taky jeden z těch songů, u kterých jsem si rovnou řekl "jo, tohle je pecka". A opakovací refrén "I'm sorry" mi taky nevadí...

Love Yourself
Pomalejší song s kytarou... četl jsem mnoho komentářů o tom, že by to měl být song o Seleně. Opradu nevím, co je na tom pravdy, ale je fakt, že po této informaci se mi tenhle track z dílny Eda Sheerana začal líbit ještě více. :D Je to milé, hravé a přesto brutálně minimalistické.

Company
Jeden z těch lepších songů na albu... Začátek sice trochu nudný, ale pak se to mírně rozjede. :D A to mírně berte vážně! Tady prostě není song, u kterého by jste si řekli... "To je super rychlovka jako Shake it off od Taylor Swift", to ani omylem... pár vyjímek tady je, ale to je tak Sorry a Children. Nicméně i tento song se mi líbí. Ke konci se ještě více rozjede a pak... je konec. Škoda. :D

No Pressure (feat. Big Sean)
Není to vyloženě špatný song, to ne... Možná za to může délka pínsičky, nebo plouživý rytmus... nebo Big Sean. Já fakt nevím, ale nebere mě to. :D

No Sense (feat. Travis Scott)
Už od začátku je jasné, že tento song bude stejně ucamraný, jako ten předchozí... Ale bacha, je lepší. Sice je to pomalá RnB záležitost, ale ten rytmus je dobrý. Z Justina je sice chvílema uspávač hadů, ale osobně mi to nevadí. Trochu mi vadí ta délka, když už je to takový typ songu, je lepší, když má délku okolo 3-4 minut. Cokoliv nad 4 minuty je moc. Ale je to fajn song, při prvním poslechu jsem ho hned odsoudil a přitom má něco do sebe.

The Feeling (feat. Halsey)
Tak do tohoto songu jsem se zamiloval okamžitě. Byla to láska na první poslech! Nemám absolutně tušení, kdo nebo co je Halsey, ale ten refrén je boží! Ta melodie! Celkově to je přesně ten song, který jsem na tomto albu chtěl... no, mělo jich takových být více. Ono i je, ale už to není tohle. Tuto písničku prostě plně doporučuji. A pokud se vám to nebude líbit, máme odlišný vkus. :D

Life Is Worth Living
Nikdy jsem netoužil slyšet "nového" Justina zpívat baladu... on ztratil tu svou roztomilost pro balady už na předchozím albu. Chtěl jsem tu písničku přeskočit... nechal jsem jí hrát. A po chvilce mi došlo "Ty jo, to je dobré..." "...on snad umí i zpívat, když chce!". Celá písnička stojí na jeho hlasovém projevu. Je mi jasné, že na živo to bude playback jako prase, ale studiová verze se mu vážně povedla. Pro mě asi takové milé překvapení jako "Grand Piano" od Nicki Minaj. Je tu také cítit, že to psal Justin sám... vlastně, jako všechny songy na albu.

Where Are Ü Now (feat. Skrillex & Diplo)
Stará známá. První song tohoto roku, u kterého jsem si řekl, tak přesně tak chci, aby vypadalo další album od Justina. No, na 40% se to splnilo. :D Zhruba 40% produkce se totiž ujal Skrillex. A vše z jeho dílny zní zajímavě a stylově je to hodně podobné tomuto songu. Stylově je to hodně EDM, a to teď frčí... upřímně, i mě se to strašně líbí! Viz třeba Galantis (ano, já vím Ennie, nic pro tebe. :D).

Children
Další song "by Skrillex". Ale tady už to není tak poklidné... tedy, ten začátek je ještě milý, příjemný a nenásilný, ale od refrénu se to změní a je to hodně trap a elektro. Je to divočina... a když nepočítám Sorry, tak asi jediný vyloženě rychlý track na albu. Refrén je složený jen z elektroniky, takže kdo nemusí Justinův hlas, ale rád si "zatrsá" v klubu, tak tohle je na to ideální song. A nečekaně se mi i tato písnička líbila na první poslech.

Purpose
Tak podle této písničky se jmenuje album... Je to balada. Pomalá, spavá, melodická, ale ne úplně zajímavá. Ano, Justin tam vložil kus sebe, ale čemu to pomůže, když to nedokáže zaujmout... Na mě to tedy moc nezabralo. O 100% lepší byl song "Life Is Worth Living", ale tohle je prostě... on ví, proč to udělal... navíc, ten proslov na konci songu... Je to jasný. Prostě závěr... naštěstí jen té standartní verze.

Pokračování v celém článku...

Been You
Velice sympatický song. Dokonce bych řekl, že jediná písnička, o které by se dalo říct, že je popová, což je u zpěváka, který je brán za vyloženě popového, trochu divné. :D Není to kdovíjaká pecka, ale mě se zrovna tohle zalíbilo více, než cokolov z alba slečny Gomez. Mimochodem, právě v tomto songu si uvědomíte, jak Justin přišel o hlas... a že už prostě místo zpěvu spíše mluví, protože zrovna tady by to chtělo ucelený zpět... Ale dobrý, mě to neva. Veškeré nedostatky plně vynahrazuje zvuk.

Get Used To Be
Druhý bonusový track. Už po prvním poslechu mi bylo jasné, že pokračování těch lepších skladeb bude v deluxové edici alba. A tady se Justin učil od Ellie. Opakování matka moudrosti. :D Stejně jako jsem psal u Ellie, opakování názvu písničky - což tvoří celý refrén - je prostě v kurzu. Líbí se mi veškeré zvuky, které jdou v pozadí... Jako by tam pískalo auto... cinkavé zvuky... pak jako by skákal míč... no, je to prostě kreativní song. Pro mě tedy jeden z těch lepších.

We Are (feat. Nas)
Už když song začínal, bylo mi jasné, že je to něco pro mě. :D To piánko... a celkově hudba. Taková ponurá. Strašně moc mi to připomnělo songy od Eminema. Ne hlasově (to ani za prd :D), ale ten sound je hodně podobný. Tenhle track patří k mým nejoblíbenějším z toho alba. Vím, že už jsem to psal u hodně písniček, ale tady je to myšleno hodně vysoko. I ten Nas se do toho perfektně hodil, rozhodně více než Big Sean do "No Pressure". Yummy!

Trust
Kámen úrazu celé deluxe verze. Tomuto songu jsem zatím nepřišel na chuť a asi ani nepřijdu. Je to úplně jako song z předchozího alba (Journals). A kdybych měl vybrat pro mě nejslabší song, je to rozhodně tento. Pomalý, ucamraný... Ok, Justin a ten klavír to chvílemi oživují, ale jinak... nuda.

All in It
Pro někoho to může být předchozí song v hezčím kabátku... Mě se tento song zdá o dost lepší. Je to taková rychlejší pomalá písnička. :D S dobrým refrénem a skvělou produkcí - ne, nedělal to Skrillex. :D Fakt hodně mě tady baví ten klavír, když v pravidelných intervalech zazní jen v pár tónech a zase se odmlčí. To je strašně super a dodává to songu lehkost a hravost. Tohle je důstojný závěr alba!

Hit the Ground (Japan bonus track)
Když už si myslíte, že vás nic nenasere, je to ten fakt, že tento skvělý, rychlý, melodický a dobře zazpívaný song mají pouze japonci v jejich deluxe verzi jen a pouze pro ně. Přitom tohle by bylo boží i na standartní verzi. Ten song oživují asijské melodie, ale ten spád, jaký to má ve slokách, ten prostě žeru. Štve mě, že je to only for Japan. Klidně bych to dal i jako singl s klipem a vůbec bych se za to nestyděl! Jedna z těch nejlepších písní na albu.

The Most
No, docela zbytečný song... Je to vlastně Where Are Ü Now bez Skrillexe a Dipla. Pomalejší, nudnější... ale pořád lepší než "Trust". Tohle japoncům až tak nezávidím. :D Je to fajn, ale už to na tomto albu jednou je v lepším provedení. :)

Chtělo by to nějaké to zhrnutí... U těch písniček jsem se vyjadřoval docela v superlativech. Ale ve skutečnosti je to album jako celek zdlouhavé a chvílema až nudné, naštěstí jsou tam i vážně povedené kousky, které to rozjasní. Ale celkově to není Believe, do kterého jsem byl totálně zabouchlý. :D Každopádně je to dobré album, o tom žádná... rozhodně jde vidět obrovský hudební posun dopředu.

Pro úplnost ještě songy, které se mi zalíbily nejvíce: The Feeling, Sorry, Children, We Are, I'll Show You, What Do You Mean?, Life is Worth Living, ... mohl bych pokračovat, ale dal bych dohromady velkou část alba. :D

Celkové procentuální hodnocení: 74%

No a v brzské době se snad dočkáte recenze na One Direction. Po této recenzi také určitě prahnete. :D