Recenze: The Summer Set - Legendary

18. listopadu 2015 v 23:17 | Usher |  Recenze CD
No, tak jsem právě doposlouchal Adele. Více depresivní zážitek jsem si nemohl ani přát. A abych si trochu zlepšil náladu, tak mě při chatu s Ennie napadlo (ona mi poslala :D) pustit si The Summer Set. Sám bych si je asi za normálních okolností nepustil, protože jsem je dávno odepsal, ale první, druhý i třetí song, co jsem si na youtube pustil se mi líbil, nějak jsem tomu nevěřil... uvidíme, co dál. :D

Maybe Tonight
Začíná to slibně, žádné vyložené násilí. Dokonce se bojím to vyslovit, ale začátek se mi líbí... hlavně ty zvuky v pozadí. Ani refrén to překvapivě nezabil. Rychlé, rytmické a dobré... tak trochu VanDajrekšn styl. Fakt, že jo. Hoch má možná až moc vřískavý hlas, ale zrovna tady to nevadí. (zní trochu jako skřítek) Část song s "nanananana" je naprosto zbytečná a song by se bez toho v klidu obešel. Dokonce tomu v mých očích i uškodila... Jinak se mi tento song líbí a dokonce bych řekl, že mě i zaujal natolik, že si ho klidně někdy pustím.

Jukebox (Life Goes On)
Já vnímám hlavně melodii, ten hlas je totiž skřítkovský. :D První sloka mi přišla zajímavá... refrén je průměrný. Není špatný, ale že bych si z něj sedl na zadek, to taky ne... a druhá sloka nabízí ten sam rytmus, co ta první a ta hudba se mi líbí... a přijde zase ten nudný refrén, který mě nebere. A co proboha mají s tím "nanana"? Tak tahle písnička je průměr... když to někdy uslyším, vadit mi to nebude, ale vyhledávat ji fakt nebudu. A ten konec je zdlouhavý, hodně...

Boomerang
Už kvůli první větě! :D Tohle je jedna z těch písniček, co jsem si pouštěl na youtube a líbila se mi. A přetrvává to. Je to dobré... možná je tam až moc autotune.Líbí se mi tempo v refrénu... Ale musím uznat, že první song se mi líbil asi ještě více. I když tento je taky dobrý. Normálně texty poslouchám na poprvé nebo napodruhé, ale zrovna tady nejsou nikterak složité. :D

Lightning in a Bottle
Další z těch songů, co jsem si pouštěl na youtube. Zní to dobře, má to dobrý rytmus a to postraní cinkání mě tam fakt baví... Jo hodně mě to tam baví! Úplně to tam ten song oživuje. Refrén to rozjede... ale když nad tím tak uvažuji, tak se zatím všechny čtyři songy dají dost dobře překrýt. :D Tím chci říct, že jsou si podobné jako vejce vejci. Není to vyloženě to samé, ale podobnost tam je více než znatelná... Myslím, že na konci alba budu mít problém rozeznat song od songu. Ale tahle písnička se mi líbí. :) Jo a zdá se mi, že každý z těch songů trvá tak o minutu déle, než ve skutečnosti trvá - to asi není dobře. :D

Heart on the Floor
Zajímavý začátek, trochu nečekaný... a překvapivě dobrý. Njn, klávesy mají své kouzlo... No, konečně něco zapamatovatelného, co se neslévá s předchozímy songy. Líbí se mi ta pomalejší melodie a taky ten zdvojený/ztrojený hlas, kdy zpívají snad tři lidi (nebo jen zkopírovali zpěváka). No, ale když nad tím tak uvažuji, jako singl by mě to asi neohromilo... Je to takový hodně nenáročný poslech. Spíše rekreační a odpočinkový... A o brutálně dobrých pěveckých výkonech se taky mluvit nedá, ale je to fajn. :)

Fuck You Over
Začínám se ztrácet. :D Zní to zase ve stejné vlně jako první čtyři songy. Nicméně tahle je nudnější, uřvanější a hlavně je to "Láálalááálala"! Ale ta kytara je tam fajn, fajn rockový podkres... Povězme si narovinu, že takovýto styl hudby tady byl už milionkrát - naposledy 5 Seconds of Summer, The Vamps nebo All Time Low.

Happy for You
Dobrý začátek! Ale to už tady bylo hodněkrát. Bál jsem se, že to zklouzne zase do toho klubka stejných rytmů a bude to nuda, ale překápko! Tohle se nekonalo... má to příjemnou melodi po celou dobu songu a průměrně to graduje. Refrén je hodně příjemně poslouchatelný. Dokonce bych řekl, že kdyby tuhle písničku nazpívali One Direction, patřila by mezi mé nejoblíbenější. Protože hlas frontmana mi vážně chvílemi trhá uši. :D Ale to je můj problém... jinak to totiž vůbec nezní zle a tenhle song rozhodně patří k tomu nejlepšímu na téhle desce!

The Way We Were
Tyjo, další dobrý začátek... a zase trochu jiná melodie. Začíná se mi to snad i líbit. :D Jede to rychle... a silně. Tady se ten skřítkovský hlas hodí. Tento song je fajn. Lepší průměr... Klidně se k němu zase někdy vrátím. :) Má to taky příjemný most. Tohle se dobře poslouchá. Možná se to taky rychle oposlouchá, ale je to příjemný song... a zatím asi teprve třetí song, u kterého jsem se nedíval na čas "Jak dlouho ještě?!". :D Takže palec hore!

7 Days
Balada! Ha! Jako by 1D z diskografie vypadla! :D ... Příjemná, klidná, ale ten hlas! Ten hlaaas! V některých věcech je fajn a sladký, ale někdy je fakt otravný. Jé, ta písnička se stupňuje... a je to dobře, jinak by zklouzla k unylosti. A když zpívá "She loves me, she hates me", tak to chápu! Protože je hezký, ale pokud na tu holku promluvil tímto hlasem, taky bych ho hejtoval. :D Ne, berte to s nadsázkou, zas tak špatný hlas nemá. Ale jak už jsem psal výše, o světoborných výkonech se mluvit nedá.

Someday
Další balada? o.O To jsem nečekal... ne, tohle má jen pomalý začátek, pak se to naštěstí rozjede... a hraje si to na megalománství. Ale líbí se mi to... Něco mi to připomíná. Něco dobrého = je dobré i tohle. :D Každopádně ten hlas je pořád divný. Tady mi snad přijde nejvíce upravený. Celkově je druhá část song o dost lepší než ta první.

Rescue
Ježiš, to se mi líbí! :D Já si při té melodii vybavil pláž, léto, moře, opalování... a samozřejmě je to o přátelském vztahu a ne o dovolené. :D Škoda, tohle by byl dost dobrý summer song! :D Strašně fajn věc. Tohle si budu muset zapamatovat. Že by zatím můj favorit na tomto albu? Asi jo. Příjemná věc... ale ten opakovací konec, to jim musím vyčíst. :D

Legendary
Ajaj... song, dle kterého nese název album. To bývá většinou kámen úrazu. Už slyším tu unylost. :/ Oproti předchozímu songu se trochu nudím. Jo, tak refrén to vynahrazuje a to piánko v něm je mooc dobré! Díky tomu mě to vrátilo do sedla a poslech se hned zpříjemnil. :) Tady u tohoto songu asi jeden poslech stačit nebude, až po více posleších půjde vytvořit pořádný názor... No, už uplynula velká část písničky a líbí se mi to. Rozhodně více než na začátku. Ono, ten song vám dá dost času si na něj zvyknout, když trvá tak dlouho! ... Ale zase, myslel jsem, že je to tak 4 minuty a bylo to více... to je na tom alespoň dobře, asi se mi to líbilo více než si myslím. :D

One Night
První song deluxové verze. Pomalý song? ... Divný začátek. Moc divný. Sice klavír, ale ten zpěv. ... Jo táák, ono se to docela dost radikálně rozjede. :D Zní to dobře, ale víte, co je tady za problém?! Mě to nechytlo. Tleskání, rychlý rytmus a moderní produkce je sice oproti prvním songům alba citelně znát, ale není to song, který bych si pouštěl pořád dokola. A teď se to snaží zachránit rocková kytara. :D No... a tohle je snad pokus o něco jako rap? Prostě ne. A ten kone, to už se tam vůbec nehodí... dokonce jsem uvažoval, že ten song vypnu! Ale nakonec jsem to vydržel až do konce. A ten potlesk na konci si nezasloužili. :D

Welcome to the World
Mnohem lepší! Dost fajnové bubnování... trochu jako by šli na popravu. :D Příjemný nájezd na refrén a příjemný refrén. Klidnější, mírumilovsnější. Tenhle song si docela užívám, tak nevím, co k němu psát. Fakt se mi líbí. Je hravý, rozmanitý a veselý - samozřejmě pouze co se melodie týče, slova jsou úplný opak, ale na to už jsem si za tu chvilku u TSS zvykl. :)

Slip Away
Moc hezký začátek. A tím to tak končí... vyklubala se z toho docela nuda! :D Pomalé, uřvané a "nananana" -_- Bezpochyby nejnudnější song na tomto albu. Pokus o dobrou baladu. Pokus, který nevyšel. Teda alespoň na mě to vůbec nezabralo.

Accidental Billionaires
Napsat ten název byl v jedenáct večer docela heroický výkon. :D Ale melodie zní dobře a vesele... a hodně rychle. Řekl bych až hitově, snad se to nějak nezkoní. Ne naopak, má to příjemný refrén... Vůbec se tady netlačí na pilu a je to takové milejší. Ale zase, ten hlas... on na takové songy není přizpůsoben, proto musí hodně zakročit elektronické úpravy. Ale myslím, že po hudební stránce je tohle jeden z těch nejlepších songů na albu. A musím taky říct, že pro lepší zapamatování si budu muset album ještě poslechnout, ale udělám si asi čistku a ze 17 songů jich pár vyškrtám... hádejte jaké. :D Nápověda - tenhle to nebude. ;)

Lightning in a Bottle (Alternative version)
Slyším ten elektrický podkres už od začátku, tak se bojím refrénu. :D ... A nic, překvapení. Je to taková pomalejší, elektroničtější a rádiovější verze. Proč ne, ale je to možná trochu zbytečné. :)

No, tak jsem to přežil. A nebylo to vůbec nic hrozného. Ba naopak, docela milé překvapení, ke kterému se určitě rád vrátím. Z některých songů jsem byl sice totálně znuděný, ale byly tu i takové, které si prostě pustím, a to vím. :) Neříkám, že to budu poslouchat pořád, ale jednou za čas, proč ne...

Ze songů, které mě zaujaly nejvíce vyjmenuji: Happy for You, Rescue, Accidental Billionaires, Maybe Tonight, Boomerang, Lightning in a Bottle / a pokud možno přesně v tomto pořadí! :D

Celkové procentuální hodnocení: 70%

Tohle je jeden z těch nečekaných a neplánovaných článků, kterých tady moc není. :) Sám jsem nečekal, že bych na tohle album dělal recenzi, ale nakonec to vůbec nebylo tak zlé. Vůbec! ;)