Recenze: One Direction - Made in the A.M.

6. prosince 2015 v 16:19 | Usher |  Recenze CD
Je to docela neuvěřitelné, ale konečně jsem se dokopal k recenzi na nové album One Direction. Včera jsem měl uklízecí den a strojil jsem stromek, tak jsem se dneska rozhodl udělat odlehčenější den s hudbou. Zatím se to docela daří, před chvilkou jsem si na youtube pustil TOP 100 nejlepších songů podle nějakého fanouška Jennifer Loper, a šlo to vidět :D Celkově to byl nějaký španěl, protože v té stovce bylo velké množství shitů ze Španělska - ble. No nic, zpět k One Direction a hezky song po songu...

Hey Angel
Tohle album mám už hodně napslouchané, takže už vím, co se mi tady líbí a co ne... Tohle je jeden z těch songů, co mě vážně nadchly. Mám jen pár opravdu hodně oblíbených na tomto albu. Tahle rychlo-balada je mezi nimi... Líbí se mi i to "Uuuuh-uuuuh-uuh" :D prostě to obyč vytí, které tvoří značnou část refrénu. :D Je to chytlavé a prostě vřele doporučuji. :) A je to snad úplně poprvé, kdy se kluků spojily hlasy a zní opravdu maximálně podobně a dobře.

Drag Me Down
Mile rád přeskakuji. :D Je to fajn song, ale má to hodně "ale"... Už když dostal tento song video, nebyl jsem moc nadšený. Je to dost nemastné a neslané. Strašně mi na tomto songu chybí refrén. Silný, pořádný, dobře zapamatovatelný (v dobrém slova smyslu). Tohle je jeden z jejich nejhorších singlů (ne songů, pouze singlů ;))... Nic, čím by mě vyloženě dostali. Asi něco, když jsem nebyl spokojen s Cool for the Summer u Demi. :D ... DMD při skoro každém poslechu alba přeskakuji.

Perfect
Naopak tohle je oproti DMD příjemná záležitost. Líbilo se mi to, už když se to objevilo s videoklipem... a pořád je to jeden z těch silnějších a lepších songů na albu. A docela jsem si v tomto songu uvědomil, jak moc mi Harry vadí. :D Celkově vzato mám rád hlavně Liama (ano, musím to opět zmínit :D) a Nialla... Proto mám nejradši jejich party. Prostě mi jejich hlas celkově nejvíce a docela se těším na sólové alba.

Infinity
Balada... prý další singl. Jako není to úplně nejhorší nápad, ale prostě tahle písnička nemá na první příčku v Billboardu ani omylem. Song se mi líbí, ale je to taková nenápadná šedá myška s fakt dobrým refrénem, ale tuším, že to s tímto songem moc daleko nedotáhnou... On se ten song sice rozjede a v celku se dá i srovnávat i s Perfect, ale je to tuctové a strašně lehce oposlouchatelné. Líbí se mi zapojení všech různých nástrojů do druhé části songu, ale je to prostě moc... a vlastně to není ani nic extra. Prostě z toho songu mám hodně smíšené pocity.

End of the Day
Rychlovka, která svůj směr udává už od první sloky s Harryho hlasem... ovšem refrén je trochu překvapující. Nahodí úplně jiné tempo - horší oproti slokám. :D Ale i tak se mi tento song líbí a považuji ho jeden z těch povedenějších. Možná už jsem si na tu písničku zvykl. Nebo je prostě dobrá. :) Osobní pouzení nechám na vás... Jinak se jedná o rychlejší song, takový ten ze série "trsám, trsáš, trsáme". Konec je příjemný - nemyslím úplný konec, když písnička skončí. :D Myslím těch posledních pár sekund s elektrickou kytarou, to je příjemné.

If I Could Fly
Balada. Ale teď skutečná a nefalšovaná. Jenže už tady při každém poslechu celého alba narážím na skutečnost, že je to pořád to samé. Pokaždé se změní slova, ale ve své podstatě je to to samé, třikrát recyklované do nového kabátku. Už od prvního alba byly songy, které mě prostě nezajímaly, tento patří mezi ně... Jsou tam příjemné houšličky, které tvoří milou hudbu, ale prostě nic, co bych chtěl poslouchat několikrát dokola. Řeknu to takhle: Nenadchne ani neurazí...

Long Way Down
A pokud jsem při předchozím songů psal, že je to v podstatě průměrná balada, tady bych tento celý text mohl zkopírovat s tím rozdílem, že tady přitvrdili. Větší tříkání do bubnů dotváří tento song docela dobře, stejně jako kytary a klávesy... ale prostě zase to není ono. Je to dobré, ale dobré je za tři... Sakra, už jde úplně poznat, že mě tohle album nenadchlo jako jejich předchozí alba. Já budu prostě stále věrný "Midnight Memories", protože to se mi prostě líbí nejvíce.

Never Enough
Naštěstí jsou tu i takové songy, které začínají jako pochod goril. :D Takže úplně otočím... tohle je totiž jeden z těch nejlepších songů tohoto alba. Mám ho rád. Rychlejší, tvrdší a uřvanější... a navíc to "tumda-tu-tumda-tu-tu-tu" mě fakt baví. Je fakt, že by tuhle písničku mohla zpívat kterákoliv jiná boybandová skupina a asi by to dopadlo stejně, ale prostě tento song sklízí mé sympatie. Prostě jo! A to opakování "Never Enough" mi taky nevadí, dokonce mi to přijde sexy, proč asi?! Vřele doporučuji! :D

Olivia
Ano, i tahle rychlejší písnička je z těch, které se mi líbí. Kecací začátek je naštěstí tak 3 sekundy, pak se to rozjede a strašně mě baví, když Liam snižuje hlas při tom, jak vyslovuje "Olivia" :D Zní to fakt vtipně. Dobré, vtipné, jednoduché, romantické. Takových písniček to chtělo více.

What a Feeling
Pro mě úplný top tohoto alba. Nenašel jsem song, který by se mi líbil více než tahle písnička. Vážně dost povedený track. Jak po hudební, tak po textové stránce. Není to sice typicky rychlý song, je to spíše něco mezi dojímavou rychlovkou a nasranou baladou. :D Ale prostě má to ty správné koule a můžu říct, že jen díky tomuto songu jsem to s One Direction nevzdal. Protože po DMD můj zájem velice opadl... Tohle je ovšem pecka a chtěl bych to i s videem, což se asi nedočkám, ale i tak moc povedené.

Love You Goodbye
Další ze série pomalých písní. Jenže tahle je jiná, tahle je prostě dobrá. :D Má rozhodně více co nabídnout než předchozí balady na tomto albu. Nebo se mi to jen zdá, nevím... každopádně dle mého názoru je to silný song, který by byl schopný obstát. Líbí se mi ten náběh před káždým refrénem. Takové balady mám fakt rád... navíc jsem rád, když v nějakém tom songu 1D uslyšim trochu rockové kytary a tady jsem se dočkal... dokonce mi ani nevadí, že tady Louise nechali zpívat výšky po jeho sloce. :D

I Want to Write You a Song
A představte si, že po baladě přichází další... Tahle je ovšem minimalistická. Styl alá Ed Sheeran. Moc se mi to líbí! Celkově vzato je na tomto méně songů, co se mi líbí fakt hodně, ale když už tady nějaký je, tak je fakt dobrý. Třeba jako tohle. Někomu to může přijít nudné, ale mě to přijde jako pecka. Z tohoto totiž cítím emoce... a nemůžu si pomoct, taky z toho cítím Eda! Musím se podívat, kdo to napsal... tak kupodivu nic. :D

History ♥
Tímto songem končí standartní edice. Je to dobrý, rychlejší song, který už několikrát zpívali i živě, tak jsem si myslel, že to bude singl, protože je to milé a nenáročné. Rádia by to asi uvítaly... no uvidíme, zatím se mluví o Infinity. Každopádně History je takový ten tleskající song, kde se prostě musí pomoct kytaře a třískat do rytmu co to jen jde. Jinak jde samozřejmě o jeden z těch lepších songů na albu. Za mě teda rozhodně.

Temporary Fix
Začínají tracky deluxe edice. Tady jako bych se vrátil na předchozí desky, nemůžu si pomoct, ale strašně mi to připomíná staré dobré One Direction (omg, málem jsem napsal Simple Plan :D). Je to dobrý song - a asi i nejlpší z těch deluxových, přesto je stále co vylepšovat, rozhodně to není song, ze které bych ... hodil kabel. :D Nejratší, rytmická a milá píseň, ale neberu jí úplně jako top...

Walking on the Wind
Upřímně na tuhle písničku vždy zapomenu. :D Je to strašně super písnička, ten rytmus si pamatuju... ale asi ne natolik, aby mě zajímal název písničky, protože bych si na něj zaboha nevzpomněl. Přitom je o co stát. I když, jsou tu i lepší songy, o tom žádná... a co si budem namlouvat, ani po textové stránce se tady nikdo moc nenadřel.

Wolves ♥
Dobře pojatá písnička... rychlejší text, kde mě více než cokoliv dostal text. Příjemné a dobře vymyšlené... i s tím vytím, to mě dostalo úplně. "I hear them calling for you" auuu-uu-uuuu :D ... Prostě tohle je jeden z těch milých, příjemných a hravých songů typu Olivia. :) Vím, že napoprvé se mi tento song moc nezdál, ale časem jsem si na něj zvykl.

A.M.
Někdy si říkám, který kokos vybírá ty názvy alb. Tady to opět nevyšlo... hádám, že tohle by měl být úvodní song alba a měl tomu dát nejvíce... ale asi někdo myslel ocasem, páč tohle je největší nuda, co mohla být... jsou jen dva songy, co přeskakuji častěji než poslouchám tohle a DMD. Prostě mě to nezaujalo, neříkám, že je to vyloženě zlé, protože není... ale má to ještě více "ale", než cokoliv jiného na tomto albu. Prostě průměrná balada nakonec alba. Je důležité také připomenout, že velká část alba vám může splynout v jeden velký song, protože je to víceméně pořád to samé... Dříve to nějak dokázali odlišit. Teď je to prostě pořád to samé...

K označení svých oblíbených songů jsem tentokrát použil ♥, aby to bylo přehlednější a nemusel jsem ještě zpětně vypisovat všechny oblíbené songy znovu...

Celkové procentuální hodnocení: 67%

Jak jsem již zmínil ve článku, navždy asi zůstanu u Midnight Memories. Už Four mi přišlo po několika posleších o něco málo horší... tady se mi to jen potvrdilo. (btw. mé hodnocení po prvním poslechu dopadlo přitom úplně naopak, MM dostalo méně hlasů než Four - dnes bych prostě hodnotil jinak)
Možná je dobře, že nás teď čeká pauza, ať si kluci odpočinou, případně vydají svá sólová alba - to by bylo nejlepší. :D

Co se týče recenzí... příště bych přidal třeba - já vlastně ani nevím co. :D