Recenze: The Vamps - Wake Up

19. prosince 2015 v 21:01 | Usher |  Recenze CD
Původně jsem v tomto předvánočním čase chtěl psát o Vánocích, ale to si asi ještě odložím na další dny. :) Přece jen, šasu by snad mohlo být dostatek... No, a po dvou týdnech od One Direction mě dnes napadlo napsat další recenzi. Tentokrát na nové album skupiny The Vamps. Hell yeah! Když už si člověk myslí, že nemůže být hůř, tak vždy může... Po One Direction další boyband. Každopádě o The Vamps se moc nezajímám. Respektive, nebýt kolaborace s Demi minulý rok, vůbec bych o nich nevěděl. :D Ale v září (nebo říjnu?) přišli s novým songem "Wake Up", propagující stejně nazvanou desku a jsem docela zvědavý o co půjde. Úvodní song mě totiž dost zaujal. Nedávno jsem ho dával do článku s ostatními songy... Recenzi neberte moc jako recenzi, nýbrž jako můj názor po prvním poslechu. :) Jako vždy při prvním poslechu...

Wake Up
Ehm, začíná se tím nejlepším! :D Já fakt nevím, ale tento song mě fakt hodně zaujal... A ani nevím proč, ale při každém jeho poslechu si představím ten klip. Ten se mi totiž taky líbí. A nejde o ty kluky, páč ty si ani nepamatuju. :D Jde o tu americkou atmosféru, ty světlice ve tvaru "V" a další podobné nereálné pitominy, které se mi líbily + Brooklyn Beckham. :'D Takže jako úvod alba hodně, hodně dobréé. :) Když už nic, tak alespoň kvalitní začátek. :D

Rest Your Love
Tyjo... no, když to tak slyším, tak by tohle mohla být spíše náhrada za Simple Plan. A to fakt nekecám. Tahle písnička je jim totiž hodně podobná. Takže zase palec hore. A prý druhý singl. Hmmm... To brnkání na kytaru mě opravdu zaujalo na první dobrou. Není mi úplně jasné, jaký styl to vlastně hrají, protože to zní jako pop a zároveň si myslím, že by nechtěli patřit do čistého popíku... ale holt patří. :D Ty bubny! třísk, třísk, třísk... love it!

Volcano
Megalománský začátek songu! :O Bože... featuring s nějakým nevyzrálým rapperem... Nebýt toho, znělo by to dobře. Ono to dobře zní i za jeho účasti, ale bez něj by to bylo lepší. Ten refrén je zvláštní - nebo taky divný, přeberte si to jak chcete. A je to jako nějaký song od Keshy, ale pouze refrén. :D Ti hoši asi rádi autotune. V tomto songu teda rozhodně. No, předchozí dva songy se mi líbily více. Housle jsou tady v lehkém podkresu fajn, spolu s elektronikou dodávají něco nového. Ok, tak už v tom slyším i Roar od Katy... No, je dobře, že už to končí, jinak by se mi to zalíbilo ještě víc. :D

Million Words
Pomalá... odpočinková. Je to hloupé, ale musím konstatovat, že po třech a kousku songu už vím, že tohle album budu poslouchat. :D A taky vím, že mě to baví více, než novinkoví One Direction. Teda, tento song je zrovna slabší, ale i balady jsou třeba... Kytara, housle a celkový dojem je ve výsledku docela nadprůměrný. A možná je dobře, že zpívá jen jeden a ne všichni. Tím je to lepší než 1D.

Windmills
Ten začátek se mi nelíbí, ale už jsem se hodněkrát spletl a ve výsledku se mi songy líbily... Tady to asi bude proměnlivé, je to docela otravná melodie. Docela dost. :D Pořád čekám, až se to rozjede. Strašně mi vadí ten trhaný rytmus. Chci od toho víc, ale to se mi prostě nedostává... a refrény jsou utlumené. Asi první song, co mě moc nezaujal... Aha... a ke konci je to, co jsem chtěl, konečně pořádný zvuk. No, ale není to ono... snad při jiné náladě. :D

Stolen Moments
Opět pomalá věc. Trochu těžkopádnější začátek než u Million Words, ale zato povedenější refrén. A když zpívá to "Stolen Moments" :O to se mi mooc líbí. Tohle je něco mezi The Wanted, One Direction a 5 Seconds of Summer. Ono je to vlastně všechno na jedno brdo. :D Nicméně tahle písnička se mi líbí. Je dobré, že si to hoši hrajou sami a nepotřebují přídavnou kapelu... no, možná proto mi přijdou jako vyvážený celek a zatím se mi to fakt dobře poslouchá. Ale všichni víme, jak to chodí s takovými alby, které se nám líbí na první poslech - za chvíli skončí v zapomnění.

I Found a Girl
Áááá, rychlovka... nicneříkající letní začátek. Docela příjemný refrén... né přimo chytlavý a taky to není úplně prvoplánové. Jde vidět, že si tady dal někdo práci a napsal jim hezké songy s poslouchatelnou popovou hudbou. Teda, od poloviny songu je to docela opakovačka, ale to neva...

Be With You
Ten začátek zní jako Wake Up, což mi nevadí. :D Každopádně to dobře poukazuje na to, že jsou si všechny jejich písničky podobné... Ne úplně, ale stylově se k sobě příjemně hodí. Dobrý refrén! Tak tohle bude asi jedna z těch nejlepších písniček na tomto albu. Má své rychlé tempo a dobře to utíká dopředu... Člověk nemá moc prostoru na nudění. Myslím, že mě tohle album docela mile překvapilo, alespoň prozatím. Uvidím za pár měsíců, když už si na něj možná ani nevzpomenu. :D

Burn
Začátek - hasičské sirény, no to jsem zvědav... Nooo, tak tohle bude moje krevní skupina! Moc se mi líbí melodie, ještě to může pokazit refrén, ale věřím, že ne. Ty stupidní teenagerské texty jakože nevidím. :D Ale jinak je to fakt dobrý song. Rychlejší, ale místy je to tižší a pro poslech příjemnější... No, jindy to fakt řve. :D Ale k tomu textu to jde... Myslím, že pro současnou generaci je tohle příjemný styl hudby a hádám, že to pro ně bude něco, jako když mi poslouchali SP, Fall Out Boy a jim podobné skupiny... I když, tohle je hodně popové.

Cheater
Zase rychlý song. Ne, nevadí mi to... Tento song je takový průměrnější, ale pořád se drží v rytmu celého alba. Jeho sílu vidím je v tom opakujícím se refrénu, který je tak snadno zapamatovatelný... A jelikož tento song zatím hodnotím nejvíce kriticky, bude ve finále mým nejoblíbenějším. :D

Boy Without a Car
Tohle bude dobrýý... a je! :D Tak jsem našel svůj top song. Teda, když nepočítám Wake Up... Pořád kritizuji jejich teenagerské texty, ale došlo mi, že třeba Simple Plan nebo Avril Lavigne na tom nejsou o moc lépe. :D A na to, že je klukům +- 20, tak jsou fakt dobří... Ještě se na googlu kouknu, jak vypadají (z klipu Wake Up si je fakt moc nepamatuju :D), ale to až po poslechu celého alba, abych to pak nehodnotil díky vzhledu. :D Nicméně tento song se mi líbí a poslech určitě doporučuji... skvělá elektrická kytara.

Held By Me
Poslední song základní edice. Docela pecka... opět rychlovka... a narozdíl od předchozích songů, trochu jinací hudba. Více kreativní. Tohle se mi taky moc líbí. :D Tento song je jako bych viděl mladší verzi The Wanted... s tím, že je zde jen jeden hlavní hlas a jeden vedlejšák... ale jak už jsem psal, v tom vidím tu sílu. Teda ta melodie mě bere! :D Dobře taneční song. Tohle bude singl... ať si říká kdo chce, co chce. :D A měním své rozhodnutí, tohle je top song!

Half Way There
WTF? Ten začátek zní rozladěně, ale hned v dalších sekundách se to změní... No je fakt, že jsem totálně překvapený z producentských kusů na tomto alba. Faaakt povedené! Tahle písnička se mi taky líbí. A tu jejich kytaru prostě žeru. A víte, co mě baví na tomto albu? Není to žádný nudný usínáček! Ano, zase narážím na "Made in the AM", které mi oproti tomuto albu přijde jako ukolébavka. Tohle je prostě hodně dobré, rychlé popové album.

Runaway
Tohle jako by ve svém tempu gradovalo z předchozího songu. Je to zajímavé a dobře poslouchatelné... A taky si všímám toho, že tahle skupina strašně často používá opakování "Oooo-ooo-o-o" :D Ale ok, mě to nevadí, jen takhle řvou už asi ve čtvrtém songu. Jinak i tahle písnička je dobrá, ale pozor... už by to chtělo pomalou, jinak se to spojí v jeden kus. :/

Worry
Že jsem se namáhal to psát. :D Samozřejmě přišla balada! A zajímavá... hodně slibně se rozjíždí. Je dobré, že ty balady vůbec nejsou nudné a mají pořád náboj, který je v nich potřeba. Silný refrén dělá taky hodně. Tahle písnička má své kouzlo a pro mě jedna z těch nej na tomto albu... Když se pořádně zaposlouchám, tak se mi ten refrén líbí čím dál tím víc. :D No, ve výsledku to zas tak pomalý song není, ale rozhodně za něj dávám palec nahoru...

Coming Home
Tak tady přichází ta pravá, nefalšovaná balada pouze s kytarou... a piánem. :D A postupně určitě přibyde více nástrojů. Je dobré, že ani v takovém klidnějším a minimalistickém songu mě nenudí. A líbí se mi hlas toho zpěváka. Neříkám, že je to úplně top a už vůbec neříkám, že je to více než Liam. :D Ale je to příjemný slaďák... trochu mi připomíná hlas Biebera, akorát tadyten je na tom se zpěvem o trochu lépe. Příjemná pomalá věc. Koukl jsem na podobné artisty a úplně souhlasím... The Wanted, One Direction a Jessie J. Prostě příjemný UK pop!

Peace of Mind
Že by plážový song?! :D Upřímně jsem docela vyčerpaný ze psaní recenze a to album si asi plně vychutnám až když tohle dopíšu. Bože, to je šílenost! A ten refrén je zase hooodně hravý a kreativní. Rozhodně má co nabídnout... a čím více jí poslouchám, tím více se mi líbí. A to, když zpívají "Peace of Mind" mi přijde mírně legrační... jako by je někdo tahal za koule. Ale ok, asi to tak má být. :D

Written Off
Poslední song. Samozřejmě rychlé tempo a uřvanější text. Tohle mi přijde úplně jako takový ten titulkový song, který hraje ve filmech úplně na konci. A všichni v kině čekají jen na něj, až dohraje, ať můžou konečně vstanout a jít... Je to důstojný konec alba, teda jeho deluxové verze. A lituji toho, kdo si koupí jen standartní verzi, ta deluxová nabízí docela dost povedených songů. :) Respektive celé album je pro mě překvapením...

Ani v nejmenším by mě nenapadlo, že se mi tohle album bude až tak líbit. Jak už jsem několikrát zmiňoval, je to hodně dobré popové(!!!) album. Čekal jsem, že to bude +- stejné jako poslední One Direction... ale ono je to lepší. A to i přes to, že je zde jen jeden hlavní hlas. Prostě jsem v šoku, jak dobré album to je... a energické. Koukl jsem se, jak vůbec kluci vypadají... a opravdu by mě jejich vzhled nepřimněl k lepšímu hodnocení. :D Každopádně ty písničky jsou fakt dobře našlápnuté... otázkou zůstává jak dlouho mě budou bavit...
A záměrně nevypisuji songy, které se mi líbily, protože se mi líbily snad všechny!
Samozřejmě jsem se koukl na hodnocení profesionálů a opět jsme se neshodli. :D Hlavně v tom, že mnoho serverů zařadilo poslední album 1D mezi ty nejlepší roku 2015. To se mi moc nezdá... radši bych tam dal tohle, to mě totiž fakt baví...

Celkové procentuální hodnocení: 79%

No, a ještě dotaz na vás, budete chtít článek ve stylu - nejlepší alba roku 2015? Protože pokud ano, mile rád ho udělám... i když ta top 10 je docela jasná. Hlavně top 5! :D A když nad tím tak uvažuji, možná by se tam ti 1D objevit mohli. :'D Oh noo...