Recenze: The Summer Set a Troye Sivan

18. dubna 2016 v 15:47 | Usher |  Recenze CD
Po opravdu dlouhé době tady mám pár recenzí, které by vás mohly zajímat. Nebo je tady alespoň mizivá šance... Tento výběr jsem na poslední chvíli upravil. Původně měli být na prvním místě Simple Plan, ale nakonec jsem si řekl, že jim v budoucnu udělám recenzi zvlášť. Přece jen, je mám radši než tento "zbytek". ;)

The Summer Set - Stories For Monday

O tuto skupinu bych asi nikdy nezavadil, nebýt Ennie... no, nebo bych na ně narazil u Janelle a Bailey. :D Každopádně, už jsem dělal minulý rok recenzi na jejich předešlé album "Legendary"... ale tohle je teda o moc lepší. Nebo takto - pro mě zajímavější. To je asi výstižnější. Každý na to má svůj pohled. Mě tohle album mile překvapilo. Když jsem slyšel pát songů u Ennie na blogu, řekl jsem si "fajn, ale nic pro mě"... No, ale opak je pravdou... ono je to hodně rytmické, melodické a překvapivě milé, hravé a slunné album. Sbírka dobře laděných songů, které můžou být buď chvilkou záležitostí nebo zážitkem na celý život, otázka, jak moc si to pustíte k tělu. Ale rozhodně to není unylé jako předešlé skladby TSS, které jsem měl možnost slyšet. Kytary sice pořád převládají, ale dává se zde prostor i tomu "cinkání", které já tak rád. Prostě jsem čekal něco horšího... Docela obsáhlý komentář jsem si také dovolil napsat k recenzi od Ennie, kde také naleznete takové to "song po songu", tam jsem doopravdy rozepsal všech 11 písní se svým názorem. A celkově mi jako nuda přijde jen málo co... třeba "All In" a "Jean Jacket". Naopak mě mile potěšily skladby "Wonder Years" (což je balada, kterou Ennie nemusí :D), All Downhill form Here, All My Friends, Change Your Mind a docela se mi zalíbil i pilotní song Figure Me Out, který si vzal hudbu z Best Song Ever od One Direction... Celkově jsou si TSS a OD docela dost podobní. :D Braňte se tomu, jak chcete... zní to hrozně moc podobně. A celkové hodnocení odpovídá mé současné náladě...

Celkové procentuální hodnocení: 72%

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Troye Sivan - Blue Neighbourhood

Moc milé překvapení bylo tohle album hudebního nováčka, jinak youtubera, Troye Sivana. Jeho hudba je taková ta ponurejší melancholická tragédie, které dokáže oslovit. A taky to i dělá... U nás se kupodivu Troye prosadil už svým dva roky starých Happy Little Pill, což jsem tenkrát nedokázal pochopit, protože to nehráli ještě ani v USA, a u nás už ano. :D Tím lépe... možná tady někdy v budoucnu Troye zavítá - zatím teda nejblíže Vídeň. Modré sousedství je poklad. Vážně skupinka okolo tohoto alba odvedla skvělou práci, včele s Troyem, který se autorsky podílel na velké části hudby i textů... Ale jak říkám, melancholie to vede. Přitom on je docela šťastné dítko, tak nevím, kde se to v něm bere. :D Každopádně to vydalo na silné a citlivé písničky. Nikdo nemůže čekat mainstream a rádiový pop, to ani za nic... Troye si jede svoje. Kdybych měl album zařadit do nějakého existujícího žánru, asi bych trochu tápal... je to takové... popové indie s příměsem elektroniky a chvílema ani člověk neví, čeho všeho. Ale je to myšleno v dobrém... protože jde o kvalitní poslech. Už si na toto album brousím zuby, takže asi skončí v mé sbírce i jako fyzická kopie. U Troye bych za své nejoblíbenější písničky označil Youth, Wild, Cool, Blue, Bite a Ease.

Celkové procentuální hodnocení: 85%

Ještě tady měla být recenze na Elliphant, ale do toho už se mi nechce, takže taky třeba někdy jindy. :D