Recenze: Ariana Grande - Dangerous Woman

25. května 2016 v 16:57 | Usher |  Recenze CD
Teprve včera jsem vypustil spekulaci, že bych mohl udělat článek s recenzí nového alba Ariany Grande. A ani tomu není ani 24 hodin a hodlám své myšlenky a sliby naplnit. A jelikož píši recenzi tak rychle, tak je samozřejmě jasné, že album nebude jeden velký hudební průser, ale naopak příjemný popový počin. Takže se snad (podruhé) dočkáte článku s Arianou feat. superlativy. Bude to asi poprvé, kdy o ní budu mluvit takto příjemně. :D Teda, alespoň myslím.

Kdyby mi někdo teď řekl, ať udělám seznam těch nejlepších desek za tento rok, byla by Ariana asi na druhé pozici. Jsem si plně vědom, že je to opravdu vysoké umístění. :P Samozřejmě, že před ní by už byla jen Beyoncé... ale na to, jak jsem byl z hudby tohoto roku překvapený je tahle deska o to větší překvapení. Myslel jsem si, že v popu mě už nikdo nový nezaujme... No, ono, Ariana je pro mě pořád Ariana. Ale musí se nechat, že umí fakt dobře zpívat - ale to snad píšu pro svou obhajobu ke všem článkům s ní. Každopádně slečna Grande se postara o takový úspěch, že je její deska u kritiků lépe hodnocená, než jiné stejně (né-li více) očekávané desky od Rihanny, Kayneho, Zayena nebo Sii. A porazit takové jména znamená jedno - v mainstreamu musíte být hodně průbojní a mít na svém kontu prostě hitové album. A když ne to, tak alespoň umět zpívat - to dělá v hudbě hodně. :D Ale skoro nikdo zpívat neumí... jen pro připomenutí - nechci nikoho jmenovat, ale slečna.. ehm, paní Spears by mohla o playbacku povídat hodiny. ;)

Zatím tento článek ani recenzi nepřipomíná, já vím. :D Ale čas od času se ten stereotyp musí obměnit. Ať už delším odstavcem s mými pocity nebo animace z klipu. Ale to není vše, své místo tady mají i videa. Ale ty přijdou na řadu dále...

Song po songu rozebírat asi nebudu. Album je dobré jako celek. Hodně silné a není statické, což je v dnešní době hodně důležité. Ale také se zde nachází hluchá místa, ale nejsou tak patrná, jako tomu bylo třeba na desce Ellie Goulding, kterou jak víte miluji. :D Ariana a její tým odvedli skvělou práci. Zvláštní pochvalu pak přikládám tomu, kdo Arianě pomáhal s hlasovým projevem na celém albu. Protože to prostě není jen odzpívané, ale strašně dobře procítěné. To je v dnešní mainsteamové scéně docela normální záležitost. Hudba rychle odsýpá... člověk ani se ani nestačí nabažit jedné písničky a je tady druhá. Není tam žádná, ze které by Ariana nedokázala udělat hit. Já osobně si na první dobrou oblíbil třeba úžasnou spolupráci se skvělou zpěvačkou Macy Gray. (a pokud si myslíte, že ji neznáte, klikněte na odkaz - u této písničky si hned vzpomenete) Jejich pomalá píseň "Leave Me Lonely" je skost současného popu. A pokud se tohle někomu nelíbí, tak prostě jen nerozumí hudbě. :D Ne, že by měl jiný vkus... ale tady jde vážně o dost dobře napsaný, zprodukovaný a zazpívaný song. Není to něco, co bude znít na diskotékách a v klubech. Je to něco, co slouží k pravému uvolnění. Podle mě jeden z největších zářezů v kariéře Ariany.

Pokud se někomu nelíbí pomalé písničky, kterými mimochodem Ariana nikdy nešetřila, tak budou nadšení. Ariana má na albu opravdu pomálu nehybných melodií. A je pravdou, že i ty pomalé cajdáky jsou energičtější, než kdyby je zpívala Katy Perry s Gagou dohromady. Samozřejmě si album chce udržet ten status "malé prostitutky", takže tomu odpovídají některé texty. Ale to nemění nic na tom, že jinak je tohle album povedené.

Když jsem se podíval na credits, zjistil jsem, proč je celé album tak komplexní a jednotné. Na celém album v podstatě spolupracovalo jen pár producentů - většinou je to tak, že si ty hvězdy vyberou hned několik producentů a každý jim udělá jednu nebo dvě skladby... To se tady nestalo. A je to moc dobře. Max Martin je prostě hudební guru. Povedlo se mu seskládat hned několik hitových desek, ať už od Katy Perry, kdy pod jeho rukama vznikly hity jako Teenage dream, I Kissed Girl nebo třeba California Gurls, tak i třeba hity pro Britney Spears (Baby one more time, Oops I dit it again, Stonger,...), Avril Lavigne (What the hell, Smile, Wish You Were Here,..), P!nk (So What, Who Knew, Fucking Perfect,...) a další...

Arianě byl prostě vybrán skvělý tým lidí, kteří ji napsani písně na tělo... ale nebojte, ona se taky ukázala v roli songwritera. :) A to hned v několika skladbách. Album je směsicí Popu, RnB, reggae a dance. Je zde i pár skvělých hostů, s jejiž výběrem se docela ztotožňuji, protože to tam pasovalo. Kromě Macy Gray je zde také Nicki Minaj (Side to Side), Future (Everyday) a Lil Wayne (Let Me Love You), jejichž spolupráce se mi líbí z celého alba asi nejméně.

Už pomalá skladba "Dangerous Woman" byla předzvěstí něčeho lepšího. Ale pořád jsem čekal nudu. A ta se nedostavila... nudil jsem se více u alba Meghan Trainor, které mě po prvních posleších přestalo bavit - tam o nic nejde. Ariana má alespoň hezší hlas. Sice v některých místech řeže na pilu, jako Christina Aguilera, ale tím je to právě zajímavější, tak jako u Xtiny. ;) Další důležitou věcí, kterou musím poznamenat je fakt, že je album k dispozici hned v šesti verzích, což je úplný masakr. Pokud chcete kompletní edici i s taškou, můžete si jí objednat z Japonska... pokud se obejdete bez hitového songu "Focus" z minulého roku a bez tašky, může vám postačit Target verze z USA a pokud ani to ne, tak základní deluxe z Japonska? A nebo deluxe verze s DVD, ale to je opět pro Japany... ale naštěstí je i deluxe verze pro celý zbytek světa, sice obsahuje o tři songy méně, ale není to úplně něco, kvůli čemu by se mi chtělo utrácet. Navíc základní deluxe edice poskytuje již tak dost skvělých songů. Za sebe můžu vypíchnout Into You, Touch It, Dangerous Woman, Leave Me Lonely, Side to Side, Greedy, Thinking Bout You nebo Be Alright.

Tak jsem se zase po delší době nechal unést hudbou a takto to dopadlo. tak dlouhý a propracovaný článek snad neměla ani Beyoncé. :D Alespoň jde vidět, že je o co stát... Ti, co mají rádi současnou hudbu typu Selena, Demi, Little Mix, tak by neměli ani chvilku uvažovat nad tím, jestli to vůbec poslouchat, tohle je totiž přesně hudba pro vás. ;) Ti, co mají rádi rock si asi nepochutnají. :D Respektive možná při videích, kde se Ariana plahočí všude polonahá, tak tím by snad zaujmout mohla - to je vlastně taky její cíl... zapůsobit právě takto lascivně.
Oblíbené songy jsem vypsal v průběhu článku, takže už je taky nebudu zbytečně opakovat.

Celkové procentuální hodnocení: 89%

Takže tolik k Arianě... teď asi delší dobou žádné nové recenze nebudou... Vím, že už dlouho slibuji Simple Plan, ale těch už se asi taky nedočkáte. :D To jsme myslím i vycítili... Tak pokud budete Arianu poslouchat, dejte vědět i váš názor. Rád si jej přečtu. :)

1 člověk ohodnotil tento článek.