Recenze: Jake Miller - Overnight

18. srpna 2016 v 23:14 | Usher |  Recenze CD
No vida, člověk se o někom zmíní a ten hned vydá album. No sice jen EP, ale i to se cenní. Řeč je o americkém rapperovi/zpěvákovi Jaku Millerovi. Pobavilo mě, že jsem napsal, že mě moc nebaví jeho rapp (i když jeho EP Rumours bylo fakt super) a jako by mě vyslyšel a nové EP je vyloženě popovou záležitostí. Za tyhle písničky by se nestyděl ani Justin Bieber. :D Vy, co Jaka znáte a máte rádi jeho starší songy... no, narovinu, pro tyhle lidi bude tohle EP totální zklamání. Přesednutí na pop a mainstream je zde slyšitelné od začátku do konce...

Na mě zapůsobil jeho hlas (ehm, když pominu vzhled :D). Rapp mě u něj ale úplně nebavil, i když pár songů jiskru mělo. A tak jsem rád, že jsem se dočkal popového Jaka. Je to příjemná oddychová záležitost, která vás s největší pravděpodobností po několika posleších omrzí, ale i přesto neurazí. :)

Úvodní song "Overnight" navodí příjemnou popovou atmošku. Je to podobné dost rozšířenému mainstreamovému popu ve stylu Shawn Mendez, 5 Seconds of Summer, Nick Jonas, One Direction, atd... Prostě takový ten typický pop pro teenagerské holky. Hell yeah, přesně proto to poslouchám já! :D ... A v takové náladě, jakou navodil úvodní song se pak pokračuje dále... další je trochu méně potencionální skladba "Good Thing". Je fajn, ale něco mi tam chybí... možná nějaký nápad? Je to příjemný, ale úplně průměrný song. A v tom je vlastně problém celého alba. Dokud Jake napůl rappoval, tak to bylo originální a fajn, songy z Rumours byly vážně povedené. Tady je to taky fajn, ale jak říkám, chybí tam nějaká ta přidaná hodnota. Třetí song v pořadí, "Parade" je sice fajn, ale zase trochu moc elektro úprav. A to nejen v hudbě... Ovšem nejvíce jsem čuměl v první sloce "Could've Been Me", tam se totiž z Jaka stane skoro Justin Bieber... ta úprava hlasu je masakrální. Hádám, že tento song by se mi mohl líbit. :D A vlastně až v polovině songu mi dochází, že je tato písnička baladou... má to tak klidnou a díky elektronice dynamickou melodii, že je to vážně jako songy od Justina... úplně "I'll Show You"! Což mám hodně rád, takže je dost možné, že tuhle písničku budu v budoucnu dost poslouchat. "Superhuman" začíná na stejné vlně, na jaké skončil předchozí song... elektro prostě frčí. Ale tahle písnička mi přišla trochu přibrzděná. Vůbec nevím jestli tohle zařadit mezi rychlejší nebo pomalejší songy. Zřejmě druhá ze zmíněných skupin. Ovšem je to tak nahraně. Některé songy jsou strašně neurčité... a takové songy mají většinou i potenciál uspět - viz. pomalo rychlý Pillowtalk od Zayna. "Tell Me You Love It" je zase úplně z jiného soudku. Jake očividně neví, jaký rytmus se mu líbí nejvíce. Tohle je hodně podobné produkci Justina Timberlaka. Ten to teda bere docela obloukem. Předposlední song má docela potenciál. Ale opět chybí nějaký silný tune, který by to zlepšil. I když, dost možná je tohle asi nejlepší song na tomto EP. Ale toho Justina T. z toho cítím hodně! No, nakonec je to docela příjemné... A z poslední čistokrevné kytarové balady už toho asi moc nevymáčkne. I když, třeba mě "Astronaut" překvapí. A ano, stačil k tomu refrén a už měním názor. :D Je to příjemná milá balada. Ale ty tikající hodiny mě mírně znervozňují. Tato recenze je spíše jen názor k prvnímu poslechu tohoto EP. Ve výsledku je to fajn. Sice stylově rozlišné, ale asi si zvyknu... K výpisu povedených nebo oblíbených písniček se zatím uchylovat nebudu. Po tomto prvním poslechu by to bylo zbytečné. kdyžtak se zmíním v budoucnu, protože se k tomuto albu ještě určitě vrátím. Dohrává mi Astronaut a ten se mi začíná fakt líbit. :D

Celkové procentuální hodnocení: 68%

Samozřejmě jsem nějaké to procento přidal i za cover EPčka. Ten je totiž mňamózní. Ehm, a nemůžu se dočkat, až příští týden napíšu recenzi na Britney. :D To bude jízda!