Recenze: Skillet - Unleashed

7. srpna 2016 v 19:56 | Usher |  Recenze CD
Jednou za čas je potřeba poslechnout i něco rockového. A i když mé pravidlo "Neposlouchat rock v létě." docela dodržuji, udělal jsem vyjímku pro nové album skupiny Skillet. Mám je rád a měl jsem v plánu si je poslechnout hned, když jsem se dozvěděl o tom, že nové album chystají. Minulý týden tedy konečně vyšlo a já si jej poslechl... A nyní ho poslouchám znovu, abych vám jej přiblížil v této mini-recenzi. :)

Unleashed je hodně silné powerfull album. Dokáže dodat energii, pomocí silných kytar. Najdou se zde songy, které jsou opravdu dobré, ale i ty, které bych si asi vícekrát nepustil. Úvodní song Feel Invicible je dobrý, jako pilotní singl působí docela fajn, jsou to takoví staří dobří Skillet. Jen možná tady v tomto songu trochu ubrali v tom tlačení na pilu. Což se mi osobně docela líbí. Je to dobrý song. A navíc to, v čem ubrali v prvním songu dohánějí hned v tom druhém. Back from the Death asi už podle názvu ani nemůže být ničím nenápadným. Je to hodně uřvaný song s čistou a jasnou linií a melodií. Konec se mi líbí více než začátek. Jako celek na mě tento song ale působí trochu moc přehuštěně. První dva songy jsou ve stejné rovinně rocku, tak jsem to samé čekal i dál, ale hned nadcházející song mě překvapil. Stars je silná rocková balada. A pokud bych to přehnal, tak bych tento song mohl nazvat rockovou verzí Pretty Hurts od Beyoncé, protože to má hodně podobný rytmus, ale toho si asi nikdo nevšimne, protože snad nikdo neposlouchá tohle a zároveň Bey. :D Rytmus tohoto songu se mi líbí, ať už jde o jeho stupňující se část nebo čistě zpěv. Možná se tato písnička stala díky klávesám trochu více mainstreamovým songem, ale pokud z toho udělají singl, nebude to na škodu, právě naopak. :) I Want to Live se vrací k původnímu konceptu alba - k prvním dvěma songům. Tento song je ale hodně splývající a upřímně na mě vůbec nezapůsobil. Docela nuda... je to sice rychlovka, co má spád, ale je to fakt nic moc. Druhá část songu je sice příjemnější, ale přesto tomu něco chybí... Nějaká přidaná hodnota jako v předchozím Stars. A teď přichází na řadu jedna z mých nej na tomto albu a to je Undefeated. Dost dobrý rockový song, který se mi zalíbil díky svému refrénu. :) Hlavní hudební linii tvoří hlavně zpěv! Písnička se mi zalíbila již při prvním poslechu. Možná je to trochu opakovačka, ale já je mám rád. Protože bych jinak asi ani nemohl poslouchat Ellie Goulding, jejíž skladby jsou všechny nehorázné opakovačky. :D Ehm, a i přesto, že je Undefeated rockový song, dost dobře se u něj člověk uvolní a myslím, že i trochu zatrsá, jako já při psaní tohoto článku! Další v pořádí je píseň Famous. Tahle písnička by nebyla špatná, kdyby byla jen o tom refrénu, ten se mi totiž líbí, ale hudba ve slokách je strašně překombinovaná... celou melodii ruší klávesový podklad, který je tam jen jemně, ale přesto tam je... naopak kytary, které tam jsou v refrénu jsou super. A druhá část songu se pak úplně posere a to už začne být horší, v této části se mi toho už moc nelíbí... Škoda toho dobrého refrénu, který tento cirkus nezachrání. Ale kvůli tomu refrénu jsem ochoten si tento song občas poslechnout. Lions, balada, která má pohladit na duši. No, možná pohladí, ale taky docela uspí. Tady se mi prozměnu líbí podkresová melodie kláves, je to příjemné uvolnění alba. jen tento song není nic, co bych dosud neslyšel... Připadá mi nějaký povědomý... a nebo je jen moc nudný a začínám uvažovat nad jinými písněmi, kdo ví. :) Když se song ke konci rozjede je zněj to nejlepší. Více z tohoto už asi vyždímat nešlo, ale to "Oooo-oouu-oouuu" se mi tam líbí moc! A abychom neusli, tak nás hned v dalším songu čeká pořádná rocková nakládačka, která mi ke Skillet pasuje o něco více, než předchozí song. Písnička Out of Hell má název korespondující s obsahem a hudbou songu. Rockové peklíčko. Tento song mi by po prvním poslechu trochu sympatický... no, teď už na tom tak dobře není. :D Je to ale fajn song, uřvaný, kytarový a "skilleťácký". Palec hore, tak napůl. Po tomto pekle přichází Burn it Down. A tohle je asi jedna ze tří mých nej na tomto albu. :) Taková velice příjemná klasika, která připomíná docela dost známých songů. Teda alespoň mi to tak přišlo. Kytary v tomto songu, tedy mimo kytarového sóla ve druhé části, jsou ve stejném duchu jako všechny rockové kytary na prvním album Seleny Gomez & the Scene, což mě docela pobavilo... tohle je taková rockovější a příjemnější verze Falling Down. :D Ne, samozřejmě je tohle až moc přehnané zpodobňování. Neberte mě za slovo. Ale po této Seleně (:D) přichází, jak řekla Ennie, nejsladší písnička na albu, Watching for Comets. Ona jí vnímá jako to nejhorší, ale na to já mám jiné favority. Tahle písnička se mi líbí. Je to příjemná záležitost, a pro mě jako popového maniaka je to asi jedno z toho nej na tomto albu. :) A poslední sekundy songu mi přijdou nejpříjemnější... více tam vynikl hlas. A jsem zpět v tvrdším soundu. Saviors of the World se jmenuje předposlední song alba. Stylově je to hodně podobné první dvěma songům, ale má to o dost více zajímavější refrén. Příjemnější hlasový projev... a líbí se mi to tempo, je to jako kdyby utíkalo stádo koní. Ale fakt! Tento song na mě zapůsobil velice dobře. Moc dobře seskládaná písnička, která mě opět donutila k nějakému tomu pohybu. Fajn jsou taky stopáže všech písniček na albu, většinou okolo tří až čtyř minut, což je zcela v pořádku. Poslední song na albu je The Resistance. Příjemná rockovka na závěr... někdo by čekal baladu, to by se ale pletl. Tohle je dost nadupaný song, který má hodně velkou energii. Dokáže nabít, ale věřím, že i vybít. Rozhodně jedno z toho nej na albu. A finálové kytarové sólo je taky dobré.

Mám jasno, songy, které bych z toho alba klidně dál poslouchal, protože se mi líbí jsou hlavně Undefeated, Stars, Burn it Down - tyhle beru jako silnou trojku! :) Dále se mi ale líbí Saviors of the World, Feel Invincible, The Resistance i pomalé Watching for Comets.

Více rockovější album jsem za tento rok asi ani neslyšel. Je to pravý poctivý rock, sice jsou některé songy trochu podobné, ale s tím se u takových skupin musí počítat. Ale na druhé album, doobré album se pozná. ;) Líbilo se mi to.

Celkové procentuální hodnocení: 78%

A už teď můžu prozdradit, že se můžete těšit na recenzi k novému albu Britney Spears, které vyjde na konci srpna, tu recenzi si přeci nemůžu nechat ujít. Vždyť jde o jedno z nejočekávanějších popových alb roku! :)