Recenze: Lady Gaga / Melanie C

22. října 2016 v 12:21 | Usher |  Recenze CD
Za poslední dobu jsem na blog neměl moc prostoru, takže se předem omlouvám za svou neaktivitu. :) Ale je plno novinek, které bych rád přidal. Hlavně tři recenze alb - Jojo, Lady Gaga a Melanie C. Vyšlo taky docela velké množství povedených videoklipů... ale ty třeba až někdy jindy. V tomto týdnu jsem byl také na menším výletě v Londýně, což byl můj druhý výlet do Británie. Už mi těch vysvěných míst, které bych rád navštívil moc nezbývá. :D Což beru jako plus. Dnes píši tedy hlavně kvůli recenzím, Jojo si nechám na jindy. Její album mám naposlouchané nejméně.

Melanie C - Version of Me

Tohle album mi vyrazilo dech. Mel C je skvělá zpěvačka. Pro ty, co si jí nedokáží s ničím vybavit, je to Ex-Spice Girl, Sporty Spice. Energická a sympatická paní, která se jako jediná z této dívčí skupině stále věnuje hudbě. A je to dobře, tohle album vnímám jako jedno z těch nejlepších alb roku. Vlastně se mi líbí natolik, že jí řadím na druhou pozici hned za Beyoncé. Na to, že je tohle album vážně dospělé a není o totálních sračkách ze střední a tak, má opravdu hodně moderní hudbu, za kterou by se nemuselo stydět mnoho interpretů. A co víc, je to mnohem popovější album, než to od Lady Gaga, které budu recenzovat za chvíli. Tohle album nabízí mnoho elektronických tunes a skvěle sestavený tracklist. Ani jeden song mě nenudil. Ty pomalé jsou totiž také skvěle odzpívané a dokonce se dá vrtět i na ně. Do teď byla Mel vždy na stejné vlně a jela pop s rockovýma kytarama... Tohle je úplný obrat o 180 stupňů. Obrat, který hodnotím hodně kladně. Vážně masakrální album, kterému nemám co vyčíst. Z písní mě zaujaly napoprvé vážně skoro všechny. Ale třeba taková "Someting for the Fire" je jen o opakování názvu songu, což mi trochu připomíná Ellie Goulding, ale bohužel. Nicméně právě tahle písnička má temnou a dost dobrou hudbu... takže ten opakovací refrén odpouštím. A navíc hned po tomto songu následuje "Version of Me", což je totální skvost. Pomalejší začátek, který se časem rozjíždí v energickou bombu. A ty jemné akcenty piána jsou tam přímo boží... bicí v tomto songu připomínají spíše nějaký nájezd na pomalý song od Linkin Park, ale omyl... tohle je úplně precizní práce producentů, kteří dělají v taneční EDM sféře. A ten taneční nádech je cítit na celém albu. Trochu mě u poslechu tohoto alba mrazí. Vážně, vážně mega moc dobré! Tento rok jsem nenašel tolik povedených desek jako minulý rok... ale těch pár skvělých je kvalitou mnohem dál, než u mých oblíbených alb Purpose (Justin Bieber), Delirium (Ellie Goudling) a Confident (Demi Lovato). A pokud vám nestačí popis "všechny songy jsou skvělé" a chcete přesto vědět, co beru jako top, tak jsou to tyto písně: Blame (nejhezčí část je skoro až ke konci songu, určitě stojí za to vydržet ;)), Version of Me, Numb, Escalator, Someting for the Fire, Room for Love. Ale zbytek alba se mi v podstatě líbí úplně stejně. A ještě menší poznámka, jelikož je to album orientováno do EDM, tak to rozhodně není pro nějaké rockery, samozřejmě. A stejně tento rok nebylo snad žádné dobré rockové album (ok, možná křivdím :D).
A závěrem jen musím napsat, že mám první přání dárku na Vánoce. A jelikož se tohle album u nás zatím neprodává, budu to mít celkem těžké. :D Ale snad mě někdo vyslyší a tuhle bombu pod stromkem najdu. :)

Celkové procentuální hodnocení: 90%

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lady Gaga - Joanne

Album této popové divy vyšlo stejně jako to od Mel včera. Ale nenechte se klamat tím, že to zpívá Lady Gaga. Pokud by jste čekali dechberoucí popové songy, kterou jsou chvílema až přeefektované různými zviky budete zklamáni. Více než popové je tohle album spíše country. A celkově se mi zdá, že většina amerických zpěvaček ucítila potřebu udělat nějaký ten country song. Přece jen i Beyoncé na Lemonade trochu ujela u Daddy Lessons. To samé ale udělala i Rihanna nebo třeba Britney... prostě každá pořádná popová zpěvačka musí zasáhnout do country. Ovšem Joanne není jen takový menší zásah, jedná se totiž o zvuk celého alba. Co si budeme namlouvat, je to hodně americké album a v USA prostě country frčí stejně jako rapp. Takže tam, kde není rapp, musí být country. Přesto, že country není styl, který bych s úsměvem vyhledával, tohle album je dobré. Kvalitní melodie a Gaga navíc umí zpívat. Její surový hlas tomuto albu prostě dominuje více než jakákoliv melodie. Uvažoval jsem, jestli udělat tuhle recenzi jako song po songu, ale je to zbytečné. Gaga totiž nepatří mezi mé nejoblíbenější interprety. V rádiu jí nevypnu a když se mi zapne nějaký její song, tak si ho taky rád poslechnu, pokud to není něco z toho nepovedeného Artpopu, kde stály za hřích tak tři songy. Joanne je prostě obrat k lepšímu a hlavně něčemu úplně jinému, alternativnímu, do čeho Gaga ještě nehrabala. A myslím, že se jí to celkem vyplatí. Mě se tohle country-indie-popové album v celku líbí. Rovnou říkám, že největší hit alba je "A-Yo", skladba, která je nejvíce Gaga. Taky se vsadím, že to bude singl, protože prostě bude, zní tak. A je to snad poprvé, kdy se mi nejvíce z celé desky líbí nejpomalejší píseň. Gaga říká, že je song Joanne o její tetě. Ale už jen kvůli této minimalistické skladbě tohle album doporučuji. Lehká kytarovka, ze které je cítit emoce. Mě tohle prostě dostalo. Začátek songu je sice nic moc, ale ono to rychle přejde. A upřímně, tohle je pro mě snad jedno z toho nejlepšího, co kdy Gaga udělala. Jako její nejlepší album budu stále pokládat prvotní The Fame, ale je to i tak skvělé a povedené album, které je vlastně jiné než to, co jsme od Gagy zatím slyšeli a chtěli slyšet. A kdybych měl vypsat songy, které se mi líbí tak to jsou především Joanne, Hey Girl - song, ve kterém hostuje Florence Welch, Sinner's Prayer, A-Yo, Perfect Illusion, Grigio Girls. A naopak se mi nelíbí John Wayne, úplně to kazdí dojem, když po takové procítěné věci jako je Joanne spustí tohle. To je trochu "Ew" moment. Jinak ale album hodnotím kladně. Ale jak jsem již psal, pokud vyloženě nenávidíte country, vyhněte se tomuto albu obloukem! Jo a kdybych si měl vybrat jestli Glory od Britney nebo Joanne od Gagy, beru tohle, všemi deseti, i přesto, že mám Britney milionkrát radši. ;)

Celkové procentuální hodnocení: 80%

A mimochodem obě alba mají skvělé covery! :) Teda alespoň mě se líbí a přijdou mi zajímavé. U Gagy si navíc cením, že je poprvé za dámu a ně za monstrum, třpytivou hrůzu, motorku nebo totálně kýčovinou sochu. Takže i po této vizuální stránce jsou alba zajímavá a hezká. :) Ještě bych chtěl napsat zmíněnou recenzi na Jojo, ale to až třeba někdy jindy, až se mi bude chtít... nebo taky nikdy, že jo. :D Včera spolu s těmito dvěma alby vyšlo i nové CD skupině The Pretty Reckless, ale kdybych ho nazval zklamáním, bylo by to slabé slovo. Pár slušných zážezů tam je, ale první dvě alba už nedohnali ani zdaleka, bohužel... Tak si zatím poslechněte alespoň tyhle dvě a podělte se svými názory níže v komentářích. ;)