Recenze: Dua Lipa - Dua Lipa

13. července 2017 v 9:34 | Usher |  Recenze CD
Nechtěl jsem se k tomuto albu na blogu moc vyjadřovat, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Dle mého jde zatím o nejlepší popové album tohoto roku. Britská zpěvačka Dua Lipa - věřte nebo je, je to její skutečné jméno, ne jen pouhý pseudonym. Tahle 21letá hvězdička vzešla na světlo poprvé v roce 2015, kdy vydala singl "New Love"... od té doby vyšlo dalších šest singlů, což je docela dost, na to, že album vyšlo v květnu tohoto roku.

Na férovku uznávám, jsem z tohoto alba mega nadšený. Samé skvělé songy. Celkově má Dua Lipa fajn tým, protože texty i hudba za něco stojí. Na debutovou desku je to vážně perla v moři sraček (v čele s netitulovanou královnou Kitty Purry). :) Album je svižné a svěží. Závan mládí je tam znát. Ale musím uznat, že 17 songů je možná moc, líbí se mi celá deska, ale některé písničky jsou přece jen trochu nedotažené. Nebo spíše utahané...
Ale popové, cinkavé a třištivé zvuky na tomto albu vedou. Není to ani nějak překombinovan, všeho je tam dostatek. Samozřejmě nemůže na popovém albu hledat rockové kytary, ty tam asi nebudou... ale bubnů, bubínků a různých ambietních zvuků tam naleznete přehršel, což je v dnešní dobře správně. Líbí se mi i hlas samotné zpěvačky. Tvrdý, ale mladý. Drzý, ale ne frackoidní. A o čem, že jsou texty? No zkuste hádat... je to holka, je jí 21... o čem asi? :D Vztahy, kluci, láska, bla bla bla... ale náhodou to nejsou stupidní texty, což se taky cenní. Nejméně mě z tohoto alba oslovil song "Lost in Your Light", který Dua nazpívala spolu s americkým zpěvákem Miguelem. A zrovna tahle věc je singl - no nevadí, není to o tom, že by se mi to nelíbilo, jen je to prostě dle mého názoru nejslabší song na albu. Naopak oblíbených songů jsem si tady našel více. Ať už hodně ambientní "Be the One", nebo drzou popinu "Blow Your Mind (Mwah)" nebo skvělou baladu Garden. A zrovna Garden se mě dotkla asi nejvíce. Fakt se mi líbí ten text! A to jak ho Dua zpívá... tohle asi jen tak z hlavy nedostanu. Deska skrývá hodně pokladů a myslím, že by zde každý našel alespoň pár songů, u kterýc by si řekl "Jo, to se mi líbí", většina songů totiž není podobná a je tam tedy možnost aby si člověk vybral, co má rád a co mu více sedí. Ale znovu podotýkám, že komu nevyhovuje pop, ten má smůlu a musí sáhnout jinam... Já jsem ale spokojen. Británie mi vždy dělala radost. Uvidíme, co bude dál.
Mezi mé nejoblíbenější songy bych zařadil Garden, Be the One, Hotter than Hell, New Rules, Blow Your Mind (Mwah), IDGAF, Homesick, Begging, Genesis... no dobře, takhle bych pokračoval ještě dlouho! :D

Celkové procentuální hodnocení: 85%

Jinak, Demi a Selena asi vyjdou co nevydět... ale první song od Demi "Sorry Not Sorry" asi není úplně něco, z čeho bych se mohl zbláznit... a dvakrát tolik to platí o Seleně, ta včera vydala nový, v pořadí již druhý singl z nadcházející desky. Ale oba songy, jak "Bad Liar" tak "Fetish" jsou jen mluvená nuda. Ano, Selena přešla ze zpěvu na mluvení... asi uznala, že zpěv není její parketa. Alespoň jí to sluší, když nic jiného... Tak příště možná právě recenze o nich. ;)